Home alone. Dzień Matki.

Ostatnio, wskutek posiadania większej ilości wolnego czasu niż pieniędzy, zajmuję się hobbystycznie pozowaniem do zdjęć. O ile efekty zwykle są coraz lepsze i fajniejsze, o tyle wiele spraw związanych z posiadaniem konta na maxmodels przynosi nieustanne pytania w kwestiach tego, jakie jest postrzeganie kobiet, ciał, płci, czym się różnią spojrzenia mężczyzn/męskie od kobiet/kobiecych. 


Po pierwsze, większość propozycji, jakie dostaję, mają mniej więcej taką treść:

"Piękna! Jeśli masz ochotę na sesję ze mną, to zapraszam."

Wtedy pytam, jaką pan (bo jakoś kobiety nie piszą raczej...) ma koncepcję na ową sesję, czy jakiś pomysłowy pomysł, a może zarys idei chociaż? I wtedy nadchodzi:

"Mhmm subtelnie/zmysłowo/delikatnie/kobieco... Widzę cię w bieliźnie/pończochach/wyciętej sukni/gorsecie...". 

I wtedy już wiem, że współpracy z tego nie będzie, bo kolejny pan oczekuje raczej swego rodzaju spełniania osobistych fantazji, a nie rzetelnej współpracy nad naszymi portfolio.
Czasem zdarzają się jeszcze bardziej bezpośrednie komentarze i oferty. Czas na kopiuj-wklej najlepszych z ostatnich dni:

1. "o matko jakie ty masz fajne piersi!!"

2. "WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2016-10-12 (10:11) ładna
*****
WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2017-04-19 (21:27) ładna ciekawa
*****
WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2017-05-26 (07:26) Fajne"
(nie wycięłam swoich odpowiedzi, bo nie odpowiadam, nie wiedząc co na takie hasła odpisać :o)

3. "woww, jestem pod wrażeniem :) masz śliczną urodę i świetne warunki ;)"
(to od modela, zastanawiam się skąd wie o moich uwarunkowaniach życiowych/mieszkalnych/czy co? :o)

4. "Hej mam pytanie interesują cie spotkanie sponsorowane np 700 zl za dwie godzinki ?"

5. "Ładna dziewczyna,ładne kobiece wymiary masz,brak Ci tylko dobrego fotografa."


I tak to jakoś idzie... Niektórzy próbują nawet emocjonalnego szantażu:

"WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2017-05-24 (08:47) Witaj;) Chcę Cię poznać i zaprosić do stałej współpracy;) ładna ta Twoja stronka, ładnie się zapowiada ;). Obejrzałem i chcę zapytać czy możemy się poznać i umówić na sesję? Potrzebuję zupełnie wolnej i odważnej Modelki do dłuższej znajomości i współpracy we wszystkich kategoriach zdjęć. Za sesję mogę zaoferować wynagrodzenie do uzgodnienia ;) Plan jest na przykład taki by się poznać, zrobić zdjęcia a mniej więcej za miesiąc wyrwać się chociaż na tydzień na słoneczną hiszpańską wyspę na której także prywatnie mieszkam ;). Chodzi o niepowtarzalne klimaty na zdjęcia, odpoczynek i dobrą zabawę ;) Napisz jeśli jesteś zainteresowana to opowiem bardziej szczegółowo. Pozdrawiam, M.

WIADOMOŚĆ OD:
JA
Modelka
2017-05-24 (08:48)
Hej, dziękuję za propozycję, ale nie trafia do mnie. Pozdrawiam, A.

WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2017-05-24 (08:59) A, łamiesz mi serce... spróbujmy chociaż tutaj na miejscu, proszę...

WIADOMOŚĆ OD:
JA
Modelka
2017-05-24 (09:03)
??

WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2017-05-24 (09:16) Poznajmy się i zróbmy razem zdjecia, Ok?

WIADOMOŚĆ OD:
JA
Modelka
2017-05-24 (09:18)
Nie, dziękuję, ponieważ wydaje mi się, że lubimy inne rodzaje fotografii.

WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2017-05-24 (09:44) Każde zdjecia mogę Ci zrobić jeśli się dogadamy ;)

WIADOMOŚĆ OD:
JA
Modelka
2017-05-24 (09:46)
A masz jakiś pomysł?

WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2017-05-24 (10:34) Wiesz A patrzę na Twoje zdjecia i uważam że pięknie Ci będzie w kobiecej, zmysłowej sesji z bielizną, pończochach i na obcasach. Aż się prosi...

WIADOMOŚĆ OD:
JA
Modelka
2017-05-24 (10:40)
No i właśnie o tym mówię, mnie to niezbyt interesuje. Swoje pomysły mam już w planach  do realizacji z innymi fotografami, dlatego podziękowałam za propozycję, bo nie widzę dla nas punktu zaczepienia do współpracy.

WIADOMOŚĆ OD:
*****
Fotograf
2017-05-24 (11:00) Nawet nie wiesz jak mi przykro i jak fantastycznie byś w takiej sesji wypadła."


I tak to można dowiedzieć się sporo na temat tego, jak chcą nas widzieć inni, albo co więcej, jak nas widzą i wprost o tym mówią. Na maxmodels jest mnóstwo bardzo złych zdjęć rozebranych dziewczyn, które nijak się mają do artystycznych aktów, które można pooglądać w albumach czy na wystawach w galeriach sztuki. Zastanawiam się nie raz dlaczego tak jest, ale chyba każdy sam jest sobie w stanie odpowiedzieć w głowie na to pytanie. 
W każdym razie, na przykładzie kilku powyższych wiadomości i konwersacji nietrudno dojść do wniosku, że wciąż kobieta, jaką chcą widzieć mężczyźni i przedstawiać na swoich zdjęciach, jest przede wszystkim "zmysłowa/subtelna/delikatna/kobieca" (cokolwiek kryje się pod tymi tajemniczymi pojęciami, które wydają mi się nie mieć zbyt dużo treści pomiędzy obcymi osobami). Zdarzają się, to prawda, propozycje ciekawe i z sensem, gdzie temat przewodni jest określony, a fotograf nie zamierza realizować się przede wszystkim w kierunku własnej przyjemności.

I o ile mnie nikt nigdy nie nauczył, że jestem od spełniania oczekiwań innych, że życie bez męskiej opinii warunkującej moje ja to życie niewiele warte, więc nie muszę wchodzić w różnego rodzaju relacje o wątpliwej jakości, to wciąż się przekonuję, że to niestety nie jest regułą w wychowywaniu. Od pola fotomodelingu, gdzie dzieją się rzeczy jak powyżej, po kwestie wchodzenia w związki, gdzie bez pewnej wypracowanej warstwy ochronnej zbudowanej z pewności siebie i krytycznej refleksji nad życiem, lepiej nie narażać się innym poprzez zbyt długi czas nie znajdowania sobie jakiegokolwiek partnera (przy czym ci na jedną noc się również nie liczą, co więcej - lepiej o nich nie mówić!).

Moje pokolenie już od pewnego czasu jest na etapie zakładania rodzin. Widziałam dzisiaj niejedno zdjęcie, niejeden wpis pod hasłem "teraz to jest mój dzień". Teraz to nam zaczną być składane życzenia końcem wiosny, początkiem lata. Zostawiam więc ten wpis do refleksji nad wychowaniem, dedykując go wszystkim tym, którzy chcieliby, aby ich dzieciom żyło się lepiej.


P.S. Żeby nie było, to tylko część z wiadomości, które dostaję. Są też propozycje bardzo ciekawe i naprawdę pozowanie potrafi dać mi sporo frajdy, pozwala poznać interesujących ludzi. Jeśli kogoś z Was interesuje to, co ostatnio robię po zajęciach, to zapraszam na mój:

FG7.3

Komentarze